FAQ

Hoe kan ik een artikel terugsturen?

Je product terugsturen:

Ben je toch niet tevreden over het bestelde product? Of heb je het verkeerde product besteld? Dan kun je binnen 3 maanden na aankoop beroep doen op het retouraanvraagformulier. Van zodra je een retour hebt aangevraagd, ontvang je van TVH een retourbon met een retournummer, waarmee je het product kunt terugsturen. Let wel: de producten moeten zich in hun oorspronkelijke verpakking bevinden.
TVH aanvaardt geen terugname in de volgende gevallen:

  • Producten die werden geassembleerd
  • Producten zonder verpakking
  • Producten zonder verzegeling
  • Producten zonder controlelabels

Zo stuur je een product terug:

  1. Vul het retouraanvraagformulier in en bezorg dit aan TVH via het e-mailadres sales.be@tvh.com. Je ontvangt dan zo snel mogelijk de retourbon via mail.
  2. Stop de retourbon samen met het product in een doos en stuur dit op naar:
    TVH Parts NV - t.a.v. retour receptie
    Brabantstraat 15
    8970 Waregem

    Wil je dat TVH je pakket komt ophalen? Vraag dan een ophaling aan via je contactpersoon bij TVH.

    Verkoop België kun je telefonisch bereiken op het telefoonnummer 056 43 43 47 of via het e-mailadres sales.be@tvh.com.

Product is defect bij levering:

Wanneer het geleverde product defect is, kun je het terugsturen naar TVH via volgende procedure:

  1. Vul hiervoor het retouraanvraagformulier in en bezorg dit aan je contactpersoon bij TVH. Je ontvangt dan zo snel mogelijk de retourbon via mail.
  2. Gelieve rekening te houden met de volgende tijdslimieten:
    • Retours met betrekking tot beschadiging bij het transport moeten op de vrachtbrief (document van de transporteur) worden vermeld en moeten binnen 12 uur na de levering van het product aan TVH worden gemeld.
    • Klachten met betrekking tot zichtbare schade aan het product (maar niet veroorzaakt door het transport) of klachten over een levering die niet overeenstemt met je bestelling, moeten binnen 48 uur na levering aan TVH worden gemeld.
    • Alle andere klachten moeten uiterlijk binnen 3 maanden na levering van het product aan TVH worden gemeld, tenzij de overeenstemmende factuur voor het product een andere termijn vermeldt.

Garantie:

Bij TVH Parts heb je 1 jaar garantie op de producten, tenzij anders vermeld. De orderbevestiging vermeldt bij elk product de garantieperiode.

Je kunt de garantie aanvragen door het retouraanvraagformulier in te vullen.

Status van jouw retour:

Bij TVH houden we je graag op de hoogte, niet alleen bij een bestelling, maar ook bij een retour. Je TVH contactpersoon volgt het voor je op.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Afhankelijk van de instellingen op je account kun je je bestelling op verschillende manieren betalen.

Betaalwjize Betaalkosten
Op factuur (deze optie is enkel beschikbaar voor vooraf geregistreerde TVH-klanten) Gratis
Creditcard Gratis
PayPal Gratis
Sofort Gratis

Betaalmogelijkheden:

  1. Op factuur
    Heb je al een klantnummer bij TVH? Dan gelden de bestaande regels voor betalen op factuur.
  2. Creditcard
    Bij TVH kun je betalen met verschillende creditcards zonder extra kosten te betalen:
    • MasterCard
    • Visa
    • American Express
    Alles wordt op een veilige en snelle manier behandeld, dankzij de SSL-beveiligde server. Zodra we de creditcardgegevens gecontroleerd hebben, versturen we je bestelling afhankelijk van de beschikbaarheid.
  3. Paypal
    Een PayPal-rekening kun je gebruiken als je digitale portemonnee. Het is een veilige en handige plek om je betaalmethodes te bewaren en eenvoudig te gebruiken. Je hoeft niet langer je creditcardgegevens te onthouden. Het enige wat je nodig hebt, is je e-mailadres en PayPal-wachtwoord. Op de website van Paypal vind je meer informatie. Betalen met Paypal is bij TVH helemaal gratis.
  4. SOFORT
    SOFORT is gebaseerd op het principe van een overboeking. In tegenstelling tot een normale overboeking hoeft de klant de betaling alleen te verifiëren. Gegevens als het bedrag, de omschrijving en de begunstigde staan al ingevuld. Voordeel hiervan is dat hier dus geen menselijke fout gemaakt kan worden. SOFORT voert de betaling vervolgens uit. De betaalmethode is eenvoudig, snel en gratis.

Betaling mislukt of geweigerd?

Is je online betaling mislukt?
Check dan eerst even of het geld van je rekening is of niet. Verandert de status van je betaling niet in de webshop, neem dan contact op met onze klantenservice. Dat kan via mail naar ecommerce@tvh.com, telefonisch op +32 56 43 48 66 of via onze chat.

Creditcard geweigerd?

Als je creditcard wordt geweigerd, zal het gereserveerde bedrag meteen worden teruggestort. Hierna kun je je bestelling gewoon opnieuw plaatsen. We raden je wel aan om een andere betaalmethode te kiezen.

Facturen:

Bewaar de factuur goed.
Je ontvangt deze altijd via de post, nadat je je bestelling hebt ontvangen. TVH-klanten die vroeger al hebben aangegeven dat ze hun facturen digitaal willen ontvangen, krijgen hun factuur via mail. Heb je ook interesse om je facturen via mail te ontvangen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice om de digitale facturatie te activeren.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Een bestelling plaatsen:

Een bestelling plaatsen, dat kan in slechts 4 eenvoudige stappen:

  1. Kies je producten
    Zoek eerst de producten die je wilt kopen. Plaats ze via de groene knop in je winkelmandje.
  2. Inloggen
    Heb je al een account? Log dan in om je bestelling af te ronden. Heb je nog geen account? Vraag deze dan makkelijk aan bovenaan de site via de knop Inloggen en kies Registreren.
  3. Kies je verzendadres en betaling
    In deze stap kies je naar waar de bestelling moet en hoe je wilt betalen.
  4. Overzicht en bestellen
    In de laatste stap kun je nog eens alles controleren vooraleer je bestelling te bevestigen. Hier kun je ook je bestelbevestiging printen.

Voorraadstatus

Je ziet duidelijk of een stuk op voorraad is of niet:

availibility of products

Controleer dit nog eens als je iets in je winkelmandje plaatst. Zodra je inlogt, checken we de voorraad nog eens, zodat deze informatie steeds up-to-date is.

Verzending in 1 pakket

Zijn niet alle producten op voorraad? We versturen standaard alles in 1 pakket. Wil je echter de voorradige onderdelen al ontvangen? Vink dan in order stap 2 het veld ‘compleet’ uit en verstuur op deze manier je bestelling.

Verzendinstructies

Vink in orderstap 2 de optie ‘Voeg verzendinstructies toe’ aan en schrijf in het veld eronder eventuele opmerkingen voor de transporteur. Deze worden op de buitenkant van de doos afgedrukt.

Outlet producten:

Bekijk je graag eens wat we allemaal in aanbieding hebben? Dat zie je aan producten met dit logo:

Outlet

Wat zijn de verzendvoorwaarden?

Status van je bestelling:

Zodra je pakket is samengesteld, ontvang je een orderbevestiging via mail. Wanneer je bestelling ons magazijn heeft verlaten, krijg je van ons een verzendbevestiging.

Bezorgopties:

TVH verzendt je pakket met DHL.

Besteld: Geleverd:
vóór 18 uur op een werkdag De volgende werkdag indien de onderdelen op voorraad zijn
Vrijdag (na 18 uur) t.e.m. zondag De eerstvolgende dinsdag indien de onderdelen op voorraad zijn

Bezorgkosten:

De bezorgkosten bedragen minimum 6 euro per bestelling. De verzendkosten zijn afhankelijk van het totale gewicht van de bestelling. Voor bestellingen minder dan 20kg betaal je 6 euro verzendkost. Vanaf 20 kg betaal je een verzendkost per kilogram. Voor een bestelling die 21kg weegt betaal je dus 21kg x € 0,35 = € 7, 35.

Artikelen met de tag ‘gratis transport’ worden niet meegerekend in de bezorgkosten.

Aantal kg Kosten:
0-20 kg € 6
20-50 kg € 0,35 per kilogram
50-100kg € 0,30 per kilogram

Track en Trace:

Zodra je de verzendbevestiging hebt ontvangen via mail, ontvang je daarin ook een link zodat je je pakket online kunt volgen op de website van DHL.

Pakket niet goed ontvangen?

Heb je je pakketje niet of maar deels ontvangen? Meld ons dit via het retouraanvraagformulier binnen de 24 uur en wij nemen contact op met DHL.

Afhalen van je bestelling?

Je kunt voor producten van de webshop helaas niet bij ons langskomen voor ophaling.

Laat ons je helpen

• Vind snel je antwoord via de FAQ’s

• Contacteer ons op +32 56 43 48 66

• Stuur een mail naar ecommerce@tvh.com

• Krijg directe hulp via onze chatservice